Khamis, 3 Disember 2009

pabila hati berbicara mngenai mkna cinta (i)

kekadang aku menangis tengok kluarga org lain..
lpas tu aku terfikir, kalau lar ma dduk skali ngan aku..
bleh lar nak bmanja, bkongsi masalah, cerita... aku boleh peluk cium, makan makanan masakan ibu, bley bawk bekal g skolah! = l tp sayangnya aku tak macm tu..
aku geram tengok manusia yang ada mak tp layan macm diorang tak penting! sebnarnnya org y teramat BODOH jer yang fikir macm tu..bahkan aku rase ibu merupakan watak penting dlam mbentuk dan melukis jalan cerita untuk bebudak membesar. ingat senang ker?
walaupun skarang nie da moden, tp sakit ibu mengandung tetap x dpt dihapuskan sebaliknya sekadar mengurangkan beban semasa dan selepas bersalin.
aku rindu, aku sayang dan aku nak berkongsi semua ngan ma...
tp aku terasa teramat jauh , jauh sehinggakan aku tak nampak peluang nak hdup ngan ma..
sbb, aku belajar untk mjadi manusia y bpegang pd kata2.

aku tengok manusia yang bertuah ader kakak ngan abang yang baik / `kachek` ngan diorang. walaupun tunjuk riak muka y marah atau benci, tp ada rasa kasih yang menginap di segenap penjuru hati...
syang...
aku nie anak sulung.
= /
aku dengki tengok kengkawan aku yang ada ayah y bwk bgurau...
tp aku tak ;ey sbb nanty kitorang akn jadi kekok. sebab? asl jumpa gaduh, btekak...bler da diasuh macm tu pastu tetiba jd budk baik.. kan pelik manusia memandang?!!

aku nka ada nenek yang slalu back-up aku klau aku gaduh ngan adik-bradik...
nenek y sentiasa memberi nasihat dan sudi mengukir sebuah senyuman tanda sayang.
tp sebaliknya aku skadar tahu bergaduh jer ngan dia.

tp disebalik semua keluhan aku nie,
aku bersyukur sebab aku boleh belajar dr kesilapan manusia2 y terdahulu.
aku tahu betapa bermaknanya sentuhan dan perbualan antara keluarga y kini dianggap `mcm bebudak` atau apa2 jelah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan